Hotelmania

Era Nowej Gościnności

Wzięliśmy udział w spotkaniu Członków Kraków Network oraz warsztatach „Era Nowej Gościnności” skupionych na rozwoju strategicznych założeń »nowej gościnności« Krakowa.

27 września w dniu Światowego Dnia Turystyki Joanna Stanisławska i Yana Korzh wzięły udział w strategicznych warsztatach, podczas których uczestnicy Kraków Network wspólnie zastanawiali się nad rozwojem projektu.

„Fantastycznie jest, być częścią spotkania ludzi ambitnych, chętnych i otwartych na nowe działania. Temat „nowej gościnności” jest nam wyjątkowo bliski. Już od kilku lat działania Hotelmanii z młodzieżą mają na celu zaszczepić w nich bakcyla, który redefiniuje słynną staropolską gościnność. Ważne, abyśmy w tej obszernej branży szanowali i dbali o to, co chcemy pielęgnować, a dodatkowo wprowadzali innowacje świata dzisiejszego”. – mówi Joanna Stanisławska.

Inicjatywy Kraków5020 doskonale korespondują z wartościami, które realizuje Stowarzyszenie Hotelmania w zakresie definicji gościnności i istoty edukacji w branży hospitality, jaką założyliśmy na najbliższej lata naszej działalności. Samo pojęcie „nowej gościnności” było inspiracją do współpracy Stowarzyszenia Hotelmania z Kraków5020 przy organizacji BE MY GUEST — Zostań Liderem Nowej Gości — pierwszej konferencji w tak wielkim stopniu dedykowanej uczniom i nauczycielom kierunków opartych o gościnność, z całej Polski. Wydarzenie już 24.10.2022 w ICE Kraków.

Natomiast Miłosz Stanisławski przyjął rolę jednego z liderów, nowo powstałe grupy akademickiej działającej w ramach Kraków Network. Założenia działania grupy i priorytetowe aktywności opracują razem z Tomaszem Wojtasem, Dyrektorem Generalnym Open Eyes Economy oraz Wice Prezesem Zarządu Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej.

Era Nowej Gościnności. Warsztaty Kraków Network w Światowym Dniu Turystyki

Nie bez przypadku Kraków5020 stawia w tym tygodniu nacisk na rozwój strategicznych założeń „nowej gościnności” wspólnie ze swoimi partnerami i interesariuszami. 27 września obchodziliśmy Światowy Dzień Turystyki – to najlepsza okazja do tego, by zastanowić się nad tym, kim jest dziś dla nas turysta, jak możemy diagnozować i odpowiadać na jego potrzeby oraz jakim językiem się komunikować, by skuteczniej wypełniać kulturową i biznesową misję Krakowa.

W tym właśnie dniu w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyły się warsztaty strategiczne, podczas których uczestnicy Kraków Network wspólnie zastanawiali się nad rozwojem projektu. Wydarzenie zrelacjonowała ekipa PLAY KRAKÓW NEWS:

„Kraków to miasto, które chce się spójnie komunikować ze swoimi mieszkańcami, turystami, ludźmi z branży biznesowej oraz tymi, którzy przyjeżdżają się tutaj edukować. Redefiniujemy pojęcie gościnności, wzbogacając je o kody kulturowe, które odpowiadają na wyzwania współczesności” – tłumaczy Izabela Błaszczyk, prezeska zarządu spółki Kraków5020, operatora ICE Kraków i Kraków Network.

Czym jest „nowa gościnność”? Jak w praktyce powinna wyglądać współpraca z interesariuszami, a także sama komunikacja miasta, która odpowiadana jest na potrzeby współczesności? W jakim kierunku powinien zmierzać projekt Kraków Network, by aktywnie wspierać założenia nowej gościnności? Na te pytania pomagała odpowiedzieć prowadząca warsztaty strateg i service designer Carolina Pietyra.

A już w czwartek 29 września o zarządzaniu turystyką miast, ofercie kulturowej Krakowa oraz etapach operacjonalizacji Polityki zrównoważonej turystyki w Krakowie na lata 2021-2028 będziemy rozmawiać podczas Forum Turystyki. W Pałacu Potockich spotkamy się m.in. z Polską Organizacją Turystyczną, Małopolską Organizacją Turystyczną, Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki i Krakowską Izby Turystyki.

źródło: https://k5020.pl/era-nowej-goscinnosci-warsztaty-krakow-network-w-swiatowym-dniu-turystyki/